sobota, 18 sierpnia 2007

Link popularity

Czy wiecie, że około 50% wejść z wyszukiwarek pochodzi z Google ?

Widać więc na pierwszy rzut oka, że warto znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwań Google. Link popularity jest definiowane jako liczba stron, które odsyłają do naszej strony. W sieci jest mnóstwo stron do których prowadzi tylko kilka odnośników. Dużo mniej jest tych do których odsyłają miliony. Wyszukiwarki badają ilość odnośników prowadzących do stron. Ale nie tylko ilość jest ważna. Wyszukiwarki sprawdzają w jakim kontekście pojawił się link i na tej podstawie szacują jak ważna jest twoja strona. Ma to przełożenia na twój link popularity. Jeśli więc sprzedajesz w sieci odkurzacze i do twojej strony prowadzi 4000 linków, ale ze stron nie wiele mających do czynienia z odkurzaczami, sprzętem AGD czy dywanami ranking link popularity nie będzie wysoki. Można mieć stosunkowo nie wiele linków prowadzących do naszych stron ale za to będą jakościowo dużo lepsze i pozwolą mieć na wysoki page ranking.
Dlatego też używanie farm linków (katalogi linków) może być mało efektywne a wręcz niebezpieczne dla naszych stron. Algorytm Google stosowany do wyliczania page ranking bierze pod uwagę skąd więc prowadzą do nas linki. Więc jeśli twoja strona dodana została do kiludziesięciu katalogów czy farm linków nie licz na to, że automatycznie strona awansuje w wyszukiwarkach.

Wniosek ?

Optymalizacja strony musi być robiona z głową. Jak wszystko.

Brak komentarzy: