poniedziałek, 6 sierpnia 2007

Jak zatrzymać internautę na stronach ?

Właśnie przeczytałem sobie artykuł na temat zaangażowania internauty w celu zatrzymania ich na naszych stronach. Podobno statystycznie internauta opuszcza stronę po 10 sekundach od wejścia na nią. Żeby więc zatrzymać go dłużej należy zaangażować go. Ale jak ?

1. Jeśli masz realny biznes nie wystarczy, że twoja strona to będzie kopią papierowych ulotek.

2. Podstawą sukcesu jest dobry projekt strony z odpowiednią zwartością dopasowaną do oferowanych usług lub produktów.

3. Zanim zatrudnisz fachowca aby zbudował twoją stronę poproś go o pokazanie stron jakie zaprojektował. Jeśli strony będą nieprofesjonalne to wiadomo co robić.

4. Zamieść na stronach rzetelną informację o firmie, unikalną ofertę, adres, dane rejestrowe (NIP, wpis do rejestru, REGON), dane kontaktowe (adres, mail, telefon).

5. Regularnie odświeżaj zawartość stron. Możesz każdego tygodnia publikować jakąś krótką wskazówkę. W końcu jeśli działasz w danym biznesie lub branży dość długo nie będzie to stanowić problemu dla Ciebie.

6. Nie używaj "Księgi gości". Lepiej użyć forum, ponieważ pozwalasz na interakcję i swobodną wymianę zdań pomiędzy użytkownikami twojej strony.

7. Odpowiadaj na bieżąco na maile. Wykorzystuj opinie i pomysły zawarte w mailach do rozwoju swego biznesu.

8. Opublikuj tzw. FAQ czyli listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących twoich usług lub produktów. Oszczędza to czas twoich klientów. No i twój też. Ile w końcu razy można odpowiadać na to samo pytanie.

9. Użyj RSS, aby używać na stronach informacji związanej z tematyką stron. Nikt przecież nie będzie wchodził na twoją stronę by sprawdzić pogodę (no chyba, że prowadzisz serwis meteo).

10. Czy wiesz, że przeciętny klient musi widzieć twoją ofertę 7 razy zanim co kupi ? Zrób ze swojej strony platformę marketingową dla najbardziej swoich popularnych produktów i usług. Oczywiście reklama powinna być użyta w sposób wyważony. Ma nie atakować i denerwować klienta.

Brak komentarzy: