piątek, 13 lipca 2007

Jak uzyskać wysoki pageranking

Po co nam potrzebny jest wysoki pageranking w prowadzeniu e-biznesu24 ?

Ano, jeśli ktoś szuka czegoś przez wyszukiwarkę to zawsze otrzymuje od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy odnośników. Wiadomo, że jeśli znajdujesz się w czołówce listy tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś wejdzie na Twoją e-biznesową stronę. A z tym może wiązać się wysoki dochód (np. ktoś zamówi coś u Ciebie albo kliknie na reklamę Google AdSense).

Obecnie jedną z najbardziej popularnych wyszukwiarek na świecie jest właśnie Google, a w Polsce także Wirtualna Polska i Onet.

Jak więc znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwań ?

1. Optymalizować się pod kątem słów kluczowych. Słowa kluczowe i frazy słów kluczowych to wyrazy dzięki którym chcielibyśmy być wyszukiwani. Są to słowa które wbijają w wyszukiwarkę internauci. Np. ktoś zainteresowany prowadzeniem e-biznesu w sieci przez 24 godziny wbija np.: "e-biznes24" lub "e-biznes 24" bądź też "ebiznes 24".

2. Ważne jest by sprawdzić czy używamy właściwych słów kluczowych. Dzięki stronie http://www.digitalpoint.com/tools/suggestion/ można sprawdzić słowa kluczowe. Wpiszcie w poniższej ramce słowo kluczowe i sami spróbujcie.



Get Suggestions For Phrase:

Brought to you by Digital Point Solutions


Po wpisaniu słowa ebiznes otrzymujemy wynik ponad 800 zapytań dziennie dla słowa "ebusiness". Czyli całkiem nieźle.

3. Jednym z błędów jakie popełniają właściciele stron czy też webmasterzy jest dobór słów bardzo popularnych a więc konkurencyjnych. Zbyt popularne słowa powodują, że przeglądarki wyświelają mnóstwo odośników. Takim niezbyt dobrym słowem jest np. "e-biznes". Bardziej prawidłowym byłoby słowo "e-biznes wędkarski". Trzeba dobrać takie słowa kluczowe, które zdominują daną kategorię słów kluczowych.

4. Lepiej dobierać dłuższe słowa kluczowe niż krótsze ponieważ zawężamy wyniki wyszukiwań. Poza tym osoby szukające po dłuższych frazach będą bardziej zainteresowane stroną. Należy więc np. użyć słów: "sklep obuwniczy z kowbojkami na Starym Mieście" niż tylko "sklep obuwniczy".

5. Następnym bardzo ważnym punktem jest jakość strony. Im strona więcej zawiera wartościowego tekstu tym wyżej jest oceniana. Ważne też w jakim kontekście są używane dane słowa kluczowe. Więc nie wystarczy napisać prostego bełkotliwego tekstu.

6. Użycie odpowiednich słów kluczowych w nazwie domeny powoduje znaczący awans stron w rankingach wyszukiwań.

7. Także użyj słów kluczowych w nagłówku strony internetowej oraz w pierwszych i ostatnich słowach tekstu na stronie. W ten sposób roboty szukające będą wiedziały o czym jest Twoja strona.

8. Pisz artykuły związane z tematyką prowadzonego e-biznesu i zamieszczaj je na innych stronach jak np. Artykularnia.pl czy też Artelis.pl. Publikuj je też w e-zinach, na forach dyskusyjnych etc. Im ciekawszy i wartościowszy artykuł z linkami do Twoich stron tym więcej osób na nie kliknie lub zamieści na własnych stronach internetowych. Warto publikować na stronach, które same mają wysoki page ranking, ponieważ linki z takich ston są bardziej wartościowsze niż z innych.

9. Kolejną metodą optymalizującą jest prowadzenie forum i bloga tematycznego gdzie znajdowałyby się linki do Twoich stron. Bloga można za darmo prowadzić na różnych stronach, chociażby na Bloggerze. Forum np. na fora.pl.

10. No i najłatwiejszą ale za to płatną opcją jest skorzystanie z Google Adwords. Aczkolwiek specjalisci od optymalizacji uważają, że płatne linki są mniej wartosciowe i mniej wpływają na pageranking naszego e-biznesu24.

Brak komentarzy: