wtorek, 25 września 2007

Jak napisać notkę prasową

Jeśli posiadasz stronę firmową to jedną z technik utrzymywania jej zawartości jako aktualną jest publikowanie notatek prasowych.

Taka notka przede wszystkim musi być interesująca. Musi prezentować treści interesujące lub intrygujące dla czytelnika. Nie powinna to być sucha notatka ani typowy tekst reklamowy jakich tysiące można znaleźć w sieci. Warto zabarwić taką notatkę emocjami by wzbudzić lepszy odbiór prezentowanego tekstu.

Jeśli w notatce chcesz opisać produkt lub usługę zastanów się jak one mogą pomóc czytelnikowi. Np. sprzedając samochody małolitrażowe możesz wspomnieć, że mniej spalają benzyny niż większe samochody co pociąga znaczące oszczędności dla nabywcy.
Albo reklamując usługi księgowe nie pisz "wprowadziliśmy nowy rewolucyjny program księgowy do użytku". Lepiej napisać, że "dzięki najnowszemu programowi który właśnie wprowadziliśmy na rynek będziemy mogli pomóc ci w mierzeniu kosztów, ich monitorowaniu i efektywniejszej kontroli nad wydatkami w twojej firmie". Brzmi lepiej prawda ?

Ważne jest by stosować krótkie i chwytliwe nagłówki. One mają przyciągać uwagę !

Tekst powinien być ciekawy i zacząć się od najmocniejszego elementu. Przyciągnij uwagę na samym początku. W dzisiejszym świecie przeładowanym informacją masz tylko kilka sekund by przyciągnąć uwagę czytelnika.

Nie zapomnij na końcu podać datę notki i ewentualne dane kontaktowe na wypadek gdyby ktoś chciał się skontaktować.

Brak komentarzy: