niedziela, 9 marca 2008

Dlaczego tracisz na marketingu e-mailowym ?! - część 2

Oto ciąg dalszy tematu "Dlaczego tracisz na marketingu e-mailowym ?!".

6. Tekst maila


W końcu dotarliśmy do tekstu maila. Jak widzicie jest to punkt 6 co świadczy o tym, że wcześniejsze fazy planowania są bardzo ważne dla skuteczności mailingu. Jeśli temat maila jest dobry to czytelnicy maila dotrą do tekstu.

Badania naukowe dowiodły, że im bardziej spersonalizowany mail tym większe szanse na sukces, a więc skuteczność maila. Rozpocznij więc w sposób spersonalizowany (np. "Witaj Grzegorzu !") oraz użyj stylu przyjacielskiego, a nawet stylu konwersacyjnego. Napisz to co chcesz napisać, ale w sposób nieformalny, najlepiej przyjacielski o ile to możliwe.

Oczywiście tekst maila musi być napisany zgodnie z zasadami gramatyki, bez błędów ortograficznych oraz zgodny z faktami (nie kłam !). Błędy sprawdzisz dzięki MS Word. Zapuść sprawdzanie dwa razy. Potem sam sprawdź tekst. Jak możesz daj komuś do przeczytania. Sprawdź także czy linki prowadzą do tych stron do których miały.

7. Hyperlinki do twoich stron

Prawdopodobnie celem twojego mailingu jest skierowanie czytelników na wybrane strony lub kliknięcie na link. Oczywiście najlepiej jest użyć bardziej zaawansowanych technik jak słowa kluczowe dla czytelnika niż zwykłe "kliknij tutaj". Uważaj, by twój tekst nie był przeładowany linkami. Zbyt mała ilość znowu spowoduje, że mailing będzie mniej skuteczny niż mógłby być. Wydaje się, że 2-3 linki w tekście to optymalna ilość. Jeśli mail jest krótki to 2 linki w zupełności wystarczą. Linki wplecione w tekst są także bardziej skuteczne niż te umieszczone na samym końcu.

8. Wybierz najlepszy czas wysyłki mailingu

Czas wysyłki maila ma także bardzo duży wpływ na efektywność mailingu. W większości przypadków skrzynki pocztowe zapełniają się mailami z reguły w nocy. Oznacza to, że czytelnicy twoich maili rano mają mnóstwo maili, a część z nich to po prostu śmieci (sam wiem coś o tym). Istnieje więc realne niebezpieczeństwo, że twój mail zostanie zignorowany lub skasowany. Zastanów się więc o jakich porach może siadać do czytania maili twoja grupa docelowa. Oczywiście w obecnym świecie gdzie globalizm gra pierwsze skrzypce to może być naprawdę trudne z powodu chociażby różnych stref czasowych.

9. Testowa wysyłka

Po skończeniu kreowania maila wyślij go testowo na inną swoją skrzynkę lub do przyjaciół. Dzięki temu będziesz mógł wychwycić błędy i skontrolować czy mail wygląda tak jak planowałeś. Dokonaj niezbędnych poprawek i wyślij testowego maila jeszcze raz. Jeśli dysponujesz bazą danych z dużą ilością maili możesz wysyłać także testowy mailing do wybranych grup. Dzięki temu testować skuteczność maila zanim roześlesz go do pozostałych osób.

10. Monitoruj, optymalizuj i zacznij jeszcze raz

Nie wysyłaj maili zbyt często, ale nie zapominaj o regularnej komunikacji. Zbyt częsty i natarczywy e-mailing może spowodować odwrotne skutki od zamierzonych, czyli wypisanie się z listy subskrypcyjnej. Poza tym monitoruj rezultaty twojej kampanii mailingowej i usprawniaj ją na bieżąco. Jeśli usprawnisz to co możesz czyli dojdziesz do ideału możesz zająć się czymś innym :-).

Dlaczego lista adresów mailowych jest tak ważna ?

Lista z adresami mailowymi może ci służyć prawie całe życie. No przesadzam, ale na pewno bardzo długo. W każdym bądź razie osoby będące na twojej liście mogą stać się twoimi stałymi klientami. Dbaj więc o swoją listę i o klientów. Zakładając, że wszystko będzie przebiegało gładko zarówno w trakcie obsługi klienta jak i po, klienci ci będą nawet bardziej skłonni ponownie kupować od Ciebie w przyszłości. A wszystko dzięki temu, że zdobyłeś swoim postępowaniem ich zaufanie.

Dbaj więc o listę, a zadbasz także o swoje zyski !

Życzę wytrwałości i sukcesów w mailingu marketingowym.

Korneliusz

P.S. Polecam także literaturę e-biznesową i darmowe kursy o prowadzeniu e-biznesu.

Jeśli nie chce Ci się przeglądać wszystkich moich stron i całego mojego bloga polecam poczytać e-booka z ekstraktem najważniejszych artykułów i notatek wystawionych na Subaście i Allegro. Cena tylko 2,9 zł w celu pokrycia czasu poświęconego na jego przygotowanie !

Brak komentarzy: